BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, April 7, 2010

Cermin kereta pecah la plak...



Aku baru balik dari bli barang dapur tadi...jalan kaki je sebab cermin depan kereta aku pecah tetiba semalam. Mase tu aku dlm perjalanan ke Angsana, tp berhenti di Kulai akibat cermin depan pecah. Henpon plak bateri da nazak...keluar td lupa nk cas. Peh~~ cepat2 aku cari kdai runcit. Boli selotip ngan plastik alas meja dlm 1 meter stgh...burn RM6 camtu je. Pastu siap lepak jap cas bateri henpon kt kadai tu. Dah alang2 kdai tu jual hp skali, aku minta tlg la...nk call kawan xdpt..habis cas, baru la tepon bro E, kata kete aku xdpt nk jalan jauh dah. Tak dapat uruskan program lg satu. Da la sepanjang perjalanan kejap hujan kejap panas. Aku pn trus ke kereta dan menjalankan aktiviti kreatif membuat cermin depan kereta daripada plastik. Habis je pasang, tiba2 langit runtuh. lebat tu! Peh~ nasib aku sempat sellotape plastik kt dpn tu! Aku pn berlari lepak minum kt kdai mamak bertentangan dgn tmpat aku parking kete. tggu je la bro E dgn Malek yg kata nk dtg. aku da ckp x payah tp dorg nk gak...bagus dorg nih...tgk sampai plak Malek ngan bro E di tempat kejadian. dorg ditemani ayah Malek yg kebetulan nk jalan2 gak naik kereta. Ktorg pn mkn n minum sampai hujan berhenti la...Berhenti je hujan, kitorg gi lawat kereta aku dan pecahkan cermin depan ramai2. ala2 cite samsing tak puas hati la...pastu plastik aku balut td dibuka dan buang butiran cermin yg ditampung dek plastik tu. E ngan malek pasang plak plastik buku dorg bli yg tutup seceput blah tgh2 ruang cermin je...mungkin tuk elak batu kena aku. Dalam perjalanan, lalu kt garisan kuning yg byk2 tu, saki baki cermin retak kt depan kete aku jatuh berderai dengan irama hentakan tayar pada jalan. peh...nasib tak masuk mata.. tu pun aku bawak perlahan 90 km/j sambil msg2 dgn bro E. Sampai rumah, garaj jadi tmpat tggl tetap kete aku. Duit kering la nk repair. Dah la baru bayar api air ngan sewa rumah, pecah plak.
Jadi harini segalanya dengan bas dan kaki...

2 comments:

Syahid said...

Macammana boleh retak?

Sesedap Biskot Abang said...

aku tak tau la yid. sedang elok aku memotong merc dpn aku, aku masuk dpn merc tu. tp dpn merc tu ade lori besar. mgkin lori tu bawa batu. aku masuk dpn merc trus je ke tepi jalan. tba2 retak dan blank x nmpk ape kt depan dah. nasib aku abis memotong. nak kata retak sebab batu, takde plak point tgh2 web.. hehe... ni sekata je...